Organizatia britanica Two Sides declara razboi campaniilor anti-print

DSC_7791

Two Sides, organizatia britanica ce incurajeaza dezvoltarea durabila si practicile eco in industria tiparului, a declarat razboi corporatiilor care condamna printul, promovand false principii ecologice, ca parte a campaniilor lor de responsabilizare.

Martyn Eustace, reprezentantul Two Sides, condamna marile companii internationale care incurajeaza consumatorii sa renunte la hartie, in favoarea mediului online, mentionand ca aceste practici sunt derutante si nefondate. El confirma ca oamenii sunt manipulati pentru a ajunge sa creada ca tipariturile afecteaza mediul inconjurator, cand, de fapt, atunci cand este bazata pe surse naturale, regenerabile, reciclabile, hartia este un mod eco si eficient de a comunica.

Consumatorii prefera, in continuare, printul, insa, intr-o lume in care suntem atat de adesea incurajati sa nu printam mailuri sau mesaje, oamenii tind sa perceapa orice material tiparit ca pe ceva distructiv. Toate aceste initiative, de la emailurile care se incheie cu “Fii eco, nu printa acest mesaj”, pana la schimbarea etichetelor de pe produsele marilor retaileri, in concordanta cu asa-zisele standarde eco, au ca pur obiectiv mutarea atentiei consumatorilor. Ceea ce companiile fac este sa investeasca mai multe resurse financiare si umane in promovarea initiativelor lor de protejarea a mediului si in atragerea articolelor favorabile din partea presei de profil, decat in proiectele in sine. Astfel, consumatorii sunt manipulati, iar corporatiile isi continua practicile generatoare de venituri, simuland interes pentru mediul inconjurator.

Tipar offset 100% eco Conform declaratiilor reprezentantilor sai, in urma verificarii a 377 dintre corporatiile de top ale lumii, Two Sides a descoperit ca 240 dintre ele folosesc mesaje derutante, nefondate, care duc la dezinformarea consumatorilor si la atragerea lor in campanii care condamna printul. In urma eforturilor organizatiei, 168 dintre acestea au renuntat la practicile lor si au sistat comunicarea bazata pe informatii false.

La nivel global, Two Sides continua eforturile sale de educare a marketerilor, incurajandu-i sa isi fondeze campaniile pe studii si dovezi, nu pe perceptii. Reprezentantii organizatiei contacteaza punctual fiecare dintre corporatiile care desfasoara campanii anti-print si fac lobby pentru a explica celor din functii publice ca hartia este un mod eficient si corect de a comunica. In Brazilia, 100% din hartia folosita la nivel national provine din cultivarea padurilor autohtone, ceea ce ajuta mediul inconjurator si duce la mentinerea constanta a cotei de dioxid de carbon. In SUA, in ultimii 60 de ani, suprafetele impadurite au crescut cu 3%, in timp ce volumul de lemn a crescut cu 58%. Mai mult, ca urmare a sesizarii falselor campanii anti-print, in Africa de Sud, Autoritatea Nationala de Standardizare a Publicitatii a instaurat o procedura foarte clara privind criteriile care trebuie sa stea la baza comunicarii eco, pe cand, in Columbia, guvernul a scos campania “zero print” din Planul National de Dezvoltare.

IWPA butterfly logoConcluzia Two Sides este ca hartia este modul eficient de comunicare ce sustine evolutia culturala a popoarelor de pretutindeni si ca utilizarea sa sustine dezvoltarea durabila si protejeaza mediul inconjurator. Mai mult, organizatia arata ca industria de printing este principalul sustinator al padurilor.

Astfel, daca doriti sa intreprindeti activitati cu adevarat bio, va incurajam sa nu renuntati la print si sa alegeti hartia ecologica si metodele de tiparire 100% eco, cu care noi, cei de la Grafica si Tipar, lucram de peste 10 ani.