Tot ce trebuie sa stii despre materialele de marketing ale companiei tale

portfolio

Materialele de marketing sunt elemente importante de al caror succes depind campaniile tale. Nu este un secret ca, in prezent, exista o supraabundenta de informatii servite agresiv consumatorilor care se confrunta zilnic cu mii de mesaje publicitare. Astfel, pentru a se proteja, creierul uman a dezvoltat o reactie naturala, prin care ignora majoritatea mesajelor la care este supus in mod pasiv, ceea ce nu face decat sa ingreuneze misiunea oamenilor de marketing. Mai mult decat oricand, este timpul sa comunicam eficient, folosind materiale atragatoare, care atrag si capteaza atentia!

Pornind de la premisa exprimata mai sus, noi, cei de la Grafica si Tipar, ne-am propus sa iti oferim sfaturi utile si usor de implementat, ce te vor ajuta sa creezi materiale de marketing care sa comunice eficient si de efect cu publicul tau. Creste-ti sansele de a activa mai multi potentiali clienti si de a genera mai multe conversii, punand in aplicare urmatoarele idei:

1. Prioritizeaza-ti setul de materiale de marketing

Materialele de marketing trebuie sa stea la baza brandului tau, sa-i respecte principiile si valorile. De aceea, ele trebuie pregatite in avans, in baza criteriilor stipulate in manualul de identitate si integrate in campania pe care o sustin. Asigura-te ca stilul pentru fiecare material este in concordanta cu elementele vizuale utilizate in canalele online si offline – website, standuri de prezentare, aplicatii.

2. Concepe texte atragatoare, care sa sintetizeze clar mesajul campaniei tale

Fiecare tiparitura trebuie conceputa in jurul obiectivelor si a publicului pe care urmareste sa il activeze. Identifica-le si, ulterior, sintetizeaza ceea ce trebuie sa comunici in functie de ideile de baza, pe care consumatorul trebuie sa le retina dupa ce ti-a citit materialul. Pune in valoare beneficiile pe care produsul / serviciul tau le are, fara a insista pe specificatiile tehnice si nu uita sa comunici pe limba publicului pe care il vizezi. Daca nu ai experienta in scrierea textelor publicitare, apeleaza la un copywriter, care va sti sa exprime clar, concis si relevant ceea ce vrei sa transmiti, adaptandu-si limbajul in functie de target.

3. Acorda atentie vizualului

De fiecare data cand concepi un material, aminteste-ti ca elementele grafice trebuie sa puna in evidenta mesajul tau, nu sa distraga atentia de la el. Un layout bun va atrage interesul publicului vizat, pe cand unul dezorganizat, aglomerat sau prea strident, va duce la ignorarea mesajului.

4. Foloseste materiale de calitate

Cu cat targetul tau este mai inalt, ca pozitionare, cu atat trebuie sa acorzi mai multa atentie calitatii materialelor de marketing pe care le folosesti. De exemplu, daca vizezi consumatori educati, cu un nivel de trai ridicat, atunci printurile tale trebuie sa atraga atentia prin calitatea hartiei folosite, a densitatii sale si a executiei. In caz contrar, nu vei reusi sa te pozitionezi ca un brand puternic si de incredere, care da dovada de profesionalism.

5. Coordoneaza-ti setul de materiale de marketing, pentru a le integra in strategia brandului tau.

Combina comunicarea offline cu cea online si asigura-te ca orice continut directionat catre consumatorii tai poate fi impartasit cu usurinta. Joaca-te cu coduri QR, hashtaguri pentru social media, link-uri de Facebook. Nu ezita sa concepi campanii offline, ale caror rezultate sa fie masurate prin conversii online. Te va ajuta sa iti evaluezi eforturile, pentru a intelege la ce raspunde publicul tau.