5 greseli pe care sa nu le faci cand alegi furnizorul de print

Tipografie Bucuresti Materiale de marketing si comunicare

Daca ti s-a intamplat macar o data ca tipariturile si seturile de materiale de marketing si comunicare pe care le-ai comandat sa te dezamageasca sau sa se dovedeasca mai scumpe decat oferta primita, atunci, cu siguranta, iti vor prinde bine sfaturile noastre privind ce greseli sa nu faci cand alegi un furnizor de print.

Ceea ce trebuie sa intelegi, in primul rand, este ca tipariturile si materialele de marketing sunt o parte importanta a oricarei campanii, fiindca te ajuta sa comunici eficient cu consumatorii vizati. De aceea, este foarte important ca ele sa fie atragatoare, de calitate si sa respecte manualul de identitate al brandului tau. Mai mult, la polul opus, sta faptul ca materialele de marketing slabe din punct de vedere calitativ iti vor pata imaginea companiei. Desi cu totii cunoastem aceste aspecte, ni se intampla adesea sa acceptam sau sa folosim produse imperfecte. Cand furnizorul tau de tiparituri si productie publicitara nu este cel potrivit, compromisul facut iti trage in jos orice campanie, indiferent de cat de creativa si atragatoare este. Vrem sau nu, consumatorii romani devin din ce in ce mai educati si atenti la detalii. Ia cele mai bune hotarari pentru brandul tau si scapa de griji, evitand urmatoarele 5 greseli, pe care fiecare dintre noi le-a facut la un moment dat:

1. Tratarea pretului ca pe criteriul cel mai important. Da, recunoastem, conditiile financiare si termenii comerciali conteaza, insa ei trebuie raportati la standardele de calitate ale furnizorului, la serviciile oferite, precum si la termenul de livrare. Abia atunci cand ofertele comparate sunt asemanatoare din punctul de vedere al acestor criteriii, poti face departajarea de pret. Iti spunem asta fiindca, adesea, un pret surprinzator de jos ascunde o serie de costuri cu care te vei confrunta ulterior si care nu sunt stipulate in oferta primita, o practica imorala folosita de unii producatori pentru a te atrage. Astfel, la o comanda aparent clara, se vor adauga materiale suplimentare, nestipulate in oferta, manopera suplimentara etc. Asigura-te intotdeauna ca furnizorul tau a inteles complexitatea proiectului. In plus, daca pretul ramane, in continuare, sub marjele pietei, cel mai probabil vei primi un nivel de calitate pe masura.

2. Gestionarea unui numar prea mare furnizori. Sa ceri incontinuu oferte de la 3-4 furnizori diferiti, doar pentru a avea propuneri competitive reprezinta o forma de comunicare greu de stapanit, cu oameni si stiluri diferite de fiecare data, care iti va scadea productivitatea si eficienta. Recomandarea noastra este sa identifici doi-trei furnizori de print si materiale publicitare care se preteaza nevoilor si standardelor tale si sa dezvolti o relatie cu el. Astfel, vei beneficia de preturi speciale si vei lucra alaturi de persoane care iti inteleg brandul si publicul.

3. Lipsa mostrelor inaintea comenzii. Fa-i o vizita, acorda atentie proiectelor executate si produselor livrate si asigura-te ca ele sunt in concordanta cu ceea ce iti doresti. Ca in multe alte domenii, si in productia de print si materiale publicitare este foarte important sa ceri mostre si sa te asiguri ca furnizorul tau are resursele necesare pentru a livra calitatea care sa te reprezinte. In caz contrar, fiecare dintre voi va pleca de la premise diferite, iar rezultatul nu va fi pe placul tau.

4. Lipsa referintelor despre furnizor. Cand vine vorba atat de producatorii de print si materiale publicitare, cat si de orice alti furnizori, este cel mai usor sa eviti orice problema, daca iei legatura cu clienti anteriori. In functie de nivelul lor de satisfactie, poti lua hotararea potrivita.

5. Colaborarea cu furnizori care nu pun accent pe relatiile cu clientii. Daca ar fi un singur sfat pe care sa ti-l dam, atunci ti-am spune simplu: “Judeca-ti furnizorul dupa cum se comporta atunci cand ii semnalezi o problema”. Greselile sunt iminente, se poate intampla si celor mai buni dintre noi sa livreze un produs care nu respecta intocmai culorile setate sau layoutul. In spatele tuturor brandurilor / proiectelor stau oameni, iar oamenii uneori gresesc. Ceea ce este important este cum gestioneaza fiecare furnizor greseala. Acolo intra in actiune profesionalismul, caracterul si orientarea catre client.

Cele 5 sfaturi ale nostre referitor la ce greseli sa NU faci cand alegi furnizorul de print se incheie aici, cu un al saselea, pe care ti-l oferim bonus: comunica intotdeauna! Comunicarea eficienta sta la baza oricarui parteneriat de succes. Asa ca nu porni de la premisa ca furnizorul tau stie ce vrei, nu presupune nimic, exprima totul clar, iar rezultatele bune vor curge.